FANDOM

Pierwsze krokiEdytujEdytuj

Przed rozpoczęciem działalności na tej wikii zaleca się zapoznanie z regulamien, który znajdziecie tu.

Warto jest się zalogować na stronie, ponieważ wszystkie Wasze edycje będą w jednym miejscu i nie będziecie dostawać wiadomości, które Was nie dotyczą.

Tworzenie artykułówEdytujEdytuj

Aby rozpocząć artykuł musisz mieć pomysł. Jak go zdobyć: kup go:). Przed stworzeniem artykułu pisz sobie na kartce, w brudnopisie, abyś mógł nad nim się chwilę zastanowić. Staraj się pisać rozsądnie, nie wymyślaj mega potężnych postaci itp. Przypominam, że nie jest to bezsensopedia Naruto, jak się niektórym może wydawać. Nasz serwis ma na celu umożliwienie innym prezentowania swoich prac. Warto też wspomnieć, że jeżeli postać jest za bardzo napakowana różnymi rodzajami .. em.. szpanerskich dodatków to staje się przereklamowana. To jest tego typu przykład. Każdy rzecz jasna może napisać swój artykuł, ale my doradzamy.

NazwaEdytujEdytuj

  • W stosunku do technik możemy je pisać w języku japońskim lub polskim.
  • Imiona postaci tak samo.
  • Nazwa nie może być niecenzuralna.
  • Jeśli ktoś już napisał o jakiejś postaci, to napisz o niej tylko w tytule artykułu, w nawiasie dopisz nazwę autora)
  • W przypadku wiosek, które w nazwie japońskiej mają tylko "no Sato" piszemy "Wioska ... (to, co znajduje się przed no Sato)", np. Wioska Takumi
  • W przypadku krajów piszemy nazwę polską, np. Kraj Żelaza

Jest kilka możliwości rozpoczęcia tworzenia artykułów:

  1. Na Stronie głównej na górnym pasku wybieramy "Dodaj stronę".
  2. Na Stronie głównej w prawym, dolnym rogu w wyznaczone pole wpisujemy nazwę artykułu, który chcemy stworzyć a następnie wybieramy "Stwórz nowy artykuł".
  3. Obok każdego otwartego artykułu znajduje się ramka, a w niej liczba artykułów na stronie i "Create a Page", które wybieramy.

SzablonEdytujEdytuj

W artykułach należy używać szablonów, chyba, że odpowiedni nie istnieje. Na stronie funkcjonują następujące szablony:

Tłumaczenie zwrotów użytych w szablonach:

  • ..._unicode - w to pole należy wpisać nazwę w japońskim alfabecie (Kanji). Jeżeli artykuł ma nazwę polską, wówczas w tym polu umieszczamy również nazwę japońską (Romanji) np. 奇襲部隊, Kishū Butai
  • Seiyū - w to pole należy wpisać nazwisko osoby, która podkłada głos w wersji japońskiej (Seiyū_pl - w wersji polskiej)

Aby wstawić szablon należy wybrać z ramki "Wstaw" (pasek narzędzi) "Szablon". Wybieramy "Inny szablon lub magiczne słowo". Zaznaczamy, o który szablon chodzi i wypełniamy pożądane pola. Następnie zatwierdzamy operację.

Aby wstawić obraz do szablonu należy w odpowiednie pole (Zdjęcie= ) wpisać pełną i dokładną nazwę pliku + rozszerzenie, np. 8228efb5eca1c0_full.jpg

Edycja artykułuEdytujEdytuj

Każdy użytkownik nie może edytować nie swoich prac. Wyjątkiem jest, gdy dany artykuł jest porzucony (patrz Regulamin) lub też w celu poprawienia błędów. Można więc robić małe edycje, tzn. interpunkcja, ortogriafia itp. Warto jest oznaczyć je literką m lub w opisie zmian wybrać "To jest drobna zmiana".

KategorieEdytujEdytuj

Do wszystkich artykułów staramy się dodawać kategorie, dzięki temu artykuły są w jednym miejscu, uporządkowane w logiczny i zrozumiały sposób.

Można samemu dodawać kategorie, zamin jednak postanowicie to zrobić upewnijcie się, że takowa już nie istnieje, np. pod nieco inną nazwą (np. synonim).

Jak to zrobić?EdytujEdytuj

  1. W pasku pod artykułem wybieramy "Dodaj kategorię".
  2. Wpisujemy nazwę kategorii już istniejącej lub wpisujemy nazwę nowej. - tu kończy się dodawanie kategorii już istniejącej.
  3. Klikamy czerwony link (nazwę nowej kategorii). Następnie wpisujemy spację lub jakieś hasło np. Lista technik w kategorii Katon:.
  4. Zapisujemy zmianę i gotowe :)

Autorem tego artykułu jest MT.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki