FANDOM

Kekkei genkai (血 継 限界, dosłownie znaczy "techniki ograniczające się do dziedziczenia przez krew czy"Limit linii krwi") są przekazywanymi genetycznie umiejętnościoma w poszczególnych klanach. Jest możliwe dla ninja mieć więcej niż jedną z tych możliwości. Zdolności Kekkei Genkai, które działają za pośrednictwem oczu użytkownika nazywane sąDōjutsu Inne Kekkei Genkai obejmują mieszanie jednego rodzaju żywiołowej czakry z innymi, tworząc nowe, unikalne dla użytkowników, co jest zwykle niemożliwe do normalnego ninja. Kekkei Genkai i związane z nimi techniki nie można się nauczyć i kopiować przez innych. Jednak Kekkei Genkai może być przekazywane osobom trzecim. Dōjutsu, Kekkei Genkai izolowanych do jednego organu, może być przeszczepiane do organu innego, tak jak to uczyniono z przeniesieniem Sharingana Obito do Kakashiego. Korzystanie z tych organów wymaga więcej chakry, niż od kogoś urodzonego z Kekkei Genkai. Elementy chakry mogą być przekazywane osobom spoza klanu, tak jak przypadku Yamato, który przeszedł modyfikację DNA przez Orochimaru, zdobywając umiejętność panowania nad technikami Mokuton. Jednak umiejętności Yamato w użyciu nie są tak potężny jak w przypadku oryginału, Hashiramy Senju.

Jest także wariant zaawansowanego Kekkei Genkai, znany jako Kekkei Tōta.

CiekawostkiEdytuj

  • Kekkei Genkai może być zachowane poprzez stworzenie Ludzkiej Lalki. To pozwala im zachować szczególne cechy użytkowników, gdy jeszcze żyją.
  • Kiedy osoba zostaje przywrócona do życia, za pomocą techniki Kuchiyose: Edo Tensei, osoby zachowują także wszelkie Kekkei Genkai, jakie posiadali przed śmiercią.
  • Kekkei Genkai nie należy mylić z jutsu Hiden. Hiden jutsu są wyłącznie dla konkretnej osoby lub klanu jak np. techniki cienia klanu Nara , techniki te są trzymane w ukryciu i uczą się jak wykonywać te jutsu, tylko osoby z poszczególnych klanów.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki